#Kirgizstānas piedzīvojums 2.daļa (4-6.diena)

Turpinām, pirms lasi šo, izlasi #Kirgizstānas piedzīvojums 1.daļa (pirmās 4 dienas)

#Day4 8.jūlijs (šajā dienā noslinkojām ar rakstīšanu, tāpēc tikai buletpunkti un bildes)

  • Kāpiens ledājā bez somām (Endomondo 1.8km)
  • Pirmais sniegs kalnos pie 3900m
  • Lietus, krusa un migla atpakaļceļā – nomaldamies un lejā nošļūcam offroad
  • Ar visām mantām lejā uz ieleju, (Endomondo 7.6km 3h20) un pie upītes izveidojam apmetni pie zirgiem

IMG_5738

IMG_5806

IMG_5770

IMG_5761

#Day5 9.jūlijs (Bloga viesautors Zanda)

IMG_5815Mostamies ar kalnu upes un zirgu skanam(izradas musu telsu vieta ir ari vietejo zirgu ganibu lauks). Sodien jau visi jutam vakardienas kapsanas sekas uz savam kajam un dala no mums veic “kontrastdushu” uz paris sekundem iegremdejoties ledus aukstaja kalna upes udeni,jo sodien plana doties iekarot vel augstakas virsotnes,kaa arii distance ir planota vel garaka. Laicins sodien mus lutina-pie debesim ne viena pasha makonisha. Uznemushi ierasto brokastu auzuparslas putras devu,steidzam vel saorganizet ritdienas planoto pasakumu-raftingu pa Chujas upi. Kad  iss saorganizets,teltis novaktas un mugursomas sapakotas,dodamies cela,apnemibas pilni sasniegt nosprausto merki. Sodienas cels mus ved gar pashu kalna upi,lidz ar to ari visu celu mus pavada upes skanas,kas reizem ir tik skalas,ka gruti sadzirdet vienam otru. Cels,salidzinIMG_5831ot ar vakardienu,liekas diezgan lidzens un sajutas vairak tadas,ka dodamies pastaigaa pa plavu Kirgizstanas stilaa – ar kapieniem augsha un lejaa, bet salidzinoshi nelieliem. Shadi apstaklji
ieverojami paatrina ari musu iesanas tempu. Vietam marshrutaa gan mus sagaida dazhadi parsteigumi – mazi neprognozeejami tiltini paar upi,kurus shkersojot ir mazliet jasokcentrejas,lai ar visu mugursomu noturetu lidzsvaru. Taapat arii vietam mums jaskerso pati upe,kas gan
shajaa sauliite vairs neliekas tik stindzinoshi auksta un pat veldze sakarsushas kajas. Skati ir vienkarshi fantastiski – upe un kalni visapkart. Atliek vien ieelpot un baudit shis neaprakstamas ainavas visa cela garuma. Dabai ir taads speks!

Diemzhel ne vienmer ta darbojas musu puse, jo sasniegushi posmu,kur butu jabut tiltinam,kas lautu mums skersot upi,mes secinam,ka daba ar savu speku to ir iznicinajusi. Taa nu nedaudz viilushies,jo liidz musu nospraustajam merkjim bija vel palikushi vien nieka 2km(domajams gan,ka visgrutaakie shaja pargaajiena), saprotam,ka jadodas vien atpakal. IMG_5827Pirms atpakal cela vel ieturam pusdienas,kuras edienkarte mums shoreiz ir vakar vieteja veikala iegadatie LV zivju konservi “Kaija”. Atpakalj celu jau veicam pavisam atri,jo leja iet ir daudz atrak un vieglak,lai gan ari slodzite uz kajam ir daudz lielaka.Shodien,neskatoties uz to,ka planoto nesasniedzam dabas varenibas delj, esam veikushi 16.13km un sasniegushi 2771m, kaa arii ieguvushi pirmos saules apdegumus. Taa kaa rit mums ir planota “day off” no kalniem,tad varam atlauties ietestet mazliet vieteejas dziras,lai sasilditos(kas ir vienigais veids shaja vakara, jo gaazes taupishanas nolukos teejas vairs uzzvarit nevaram).

Dienas kopsavilkums: 16km 4h30 Endomondo

 

#Day6 10.jūlijs (Viesautors Raivis)

Aktīvi darbinam abus prīmusiņus

Ir aizvadīta kārtējā nakts teltī, nu jau pēc  kārtas trešā. Katrs rīts sākas gandrīz identiski, pamostamies, ar aizpampušām acīm izlienam āra no telts un tuvajā strautā vai upīte, kā nu kurš to dēvē, nomazgajam muti, un varam sākt rosīties. Kā jau pirmajiem, kuri ceļas agrāk kā pārējie ir uzdevums pagatavot ierastās brokastis – auzu pārslu putru un uzvārit tējai vai kafijai ūdeni. Un lūk parādās arī pirmās problēmas, viens no līdzi paņemtajiem prīmusiem niķojas un atsakās darboties, lai gan maza liesmiņa ir, ar to nepietiek, lai ledus auksto udeni uzvāritu līdz vārīšanās temperatūrai. Jāsak domāt, kā prīmusu iztīrīt, un pilnībā izprast, kā tas darbojas, lai turpmāk šāds nepatīkams pārsteigums neatkārtojas. Aizdomas krīt uz netiro 92 markas benzīnu uz kuru tad prīmus darbojas.

Brokastis paēstas, telts pēc nakts izžāvēta, mantas sakrāmētas un nu varam doties virziena uz dabas parka izeju, taču kurpes kājas gan vel nevar aut. Jāšķērso vēl sekla upīte, kuras aukstais ūdens rada nelielu diskomfortu, izrādās, ka telts vieta mums bijusi ezera vidū, tā vismaz karte mums rādīja, bet vasaras vidū udenslīmenis noteikti nokrities un ezera apvidus ir apdzīvojams. 

Pie parka izejas mus sagaida laipns šoferītis ar baltu MB mikroautobusu, kurš mūs nogādās uz Raftinga aktivitāti, kuru visi ceļabiedri ar lielu nepacietību gaida. Kā par brīnumu šoferītis ieradies gandriz 30 minutes ātrak par norunāto laiku.
IMG_5838Visi priecīgi sakāpjam busiņā un dodamies ceļā, kurā aizvadam apmēram nepilnas 3 stundas, taču beidzot nobaudam pirmos vietējos augļus ( divus lielus arbūzus, persikus un lielu maisu ar tomātiem, kuri kā izrādas ir arī mūsu pusdienas un tika ļoti ātrā tempā notiesāti, kā nekā pēdējo dienu laikā nebijām ēduši nedz darzeņus, nedz augļus), kurus nopērkam ceļa malā, nelielā tirdziņā.

DCIM101GOPROCeļš mūs ved gar Kazahstānas robežu, redzama liela migrācija starp Kirgizstānu un Kazahstānu.  Apvidus paliek tuksnešaināks un pamazām arī  tuvojamies mūsu galapunktam, kur mūs  jau sagaida raftinga instruktori, uzvelkam hidras un glābsšanas vestes, sasmērejamies ar pretapdegšanas krēmiem un varam nest lejā uz upi mūsu plostu, pūsli vai kā viņu tur dēvē. Pirms iekāpšanas uztaisam kopīgu bildi un noklausoties instruktāžu par slīdēšanu lejā pa upi, ieņamam vietas. Teikšu atklāti diez ko ērti nav, jo jāsēž (jatup) ir uz celīšiem.Sākam pamazām slīdet lejā pa upi, straume gana liela nākas te labajai, te kreisajai pusei uzairēt, lai izbrauktu krāces, gandrīz tā pat kā Amatā pavasarī, tik dau

DCIM101GOPROdz platāka un straujāka ar vairāk krācēm. Instruktori atzist, ka esam gana labi airētāji un ved mūs caur lielākajām krācēm cauri. Nobraucot trešdaļu distances, veicam tehnisko pauziti, lai piepumpētu braucamrīku un atpūtinātu  nogurdinātās kājas.  Pats labākais vēl tik priekšā, kā saka instruktori mūs drīz sagaida “velna tolete”. Izbaudam katru krāciti, līdz brīdim, kad instruktori izvēlas izvest mūs caur sarežģītu līkumu, kur kārtīgi jānopūlas, lai neieskrietu klintī, par nožēlu pārbaudījumu neizturējām un ar labo sānu ietriecamies klintī, kādam no trieciena saraujas krampis kāja.  Lai gan dzirdams, ka braucamrīks sāk nolaist gaisu, turpinam slīdet pa upi vēl pāris minutes, kad veicam vēl vienu apstāšanos, kur mums tiek piedāvāts vieniem pašiem paairēt pa upi, ir divas divvietīgas mini laiviņas, kuras ir gana stabilas, lai neapgāztos. Uz  3 vietām pretendējam 4, vienu vietu jau aizņem instruktors, tātad lozējam kurš paliek malā. IMG_5858

Brauciens ir gana interesants, lielā laiva pa priekšu, mazās nopakau’s, sākam izbaudīt krācītes, kur gandriz vienā pamatīgi sasveramies un apgāžamies, tieši tas, kas vajadzīgs, paceļas adrenalīna līmenis. Ik pa laikam tik nākas nedaudz bremzēt slidēšanu, jo lielā laiva neslid tik raiti un krācēs sabremzejas.

Raftings beidzies, nožāvējamies, apmainamies kontaktiem ar instruktoru, lai varam nosūtit uzņemto video ar GoPro kameru, un varam doties tālāk, galamerķis Karakol pilseta, kura ir 4-5 lielākā pilseta Kirgizstanā, lai tur nokļūtu nepieciešams atrast transportu Balykchy pilsetā, kura ir kā tranzīta punkts. Samaksājam 170 somus, iekrāmējam somas busiņā, divus biedrus atstājam sargāt mantas un dodamies meklēt pusdienu vietu, par nožēlu neko prātīgu atrast nevaram, tādēļ ieturamies tuvējā bodītē ar “dīvainu zupiņu”, kamēr mūs nepacietīgi gaida busiņa šoferis un nervozē, jo jādodas ceļā. Šeit nav noteikts attiešanas laiks, līdz ko busiņš pilns, tā dodas ceļā.

DCIM101GOPROLīdz Karakol pilsētai mums aptuveni  4 stundu ceļš. Labi, ka busiņš piestāj mazā ciematā, kurā varam nopirkt ūdeni un Coca Cola, kā arī meitenes aizskriet nokārtot darīšanas iekš WC,  lai arī tolete ir maksas un tiek samaksāti 5 somi, viņas tomēr nolemj nokārtot darīšanas aiz toletes, kur ekoloģiskais stāvoklis daudz patīkamāks.  Lai īsinātu laiku pa ceļam spēlējam zolīti, gandrīz viss ceļs tā arī tiek pavadīts. Vēl tik pa ceļam nepieciešams atrast naktsmītni, ir paris varianti, kuri atrasti wiki travel, esot uz vietas tik jāpārbauda. Pirmais ko izdaram izkapjot no busiņa Karakol pilsētā ir iepriekš nopirktā arbūza notiesāšana, tiešām ļoti ļoti sulīgs un gards.  Lai arī esam pilsētas nomalē, mums nepieciešams atrast transportu kā nokļūt uz centru, kur atrodas viena no iespējamajām natsmītnes vietām. Ar taksometra vadītāju sporta pec mēģinam nokaulēt cenu, bet beigu beigās braucam par taksista nosaukto ciparu (Turists: 200somi par vienu taxi, lai gan braucot virzienā uz autoostu pēc paris dienām samaksājām tikai 50)! Ceļš mūs ved līdz Ļenina iela, kur droši dodamies iekšā sētā runāt ar saimnieci, kura ir ļoti laipna un izpalīdzīga. T7ātad paliekam šeit, kur par 400 somiem (4lvl) par naktsmitni un 150 somiem(1.5lvl) par brokastīm, saņemam visnotaļ atzīstamu servisu. Pats labākais ir tas ka guļam Jurtā, kurā miegs bija daudz saldāks, kā guļot teltī.
Pec iekārtošanās, uzjautājam saimniecei, lai iesaka vakariņu vietu, tad nu tur arī dodamies, lielākā daļa apmeklētāju ir ārzemnieki, pec valodas izklausās vācu mēlē runājošie. Paņemam ēdienkarti un sākam pasūtīt, bet pats interesantākais ir tas, ka gandrīz nekas nav pieejams, jo šī, šī un šī gaļa beigusies jau, bet šī pietiek tik dažiem no mums.  Galu galā izdodas atrast katram pa porcijai, lai gan nav tas ko vēlējāmies, bet ēst gribējās.  Kā par nožēlu tas pats ir arī ar alu, līdz ko pasūtam otro alus kausu, oficiante nāk un saka beidzies. Jāņem cita marka, kura vairs nav tik baudāma. Interesanti bija pasutīt arī salātus, jo daļu no edienkartē redzētā viņi nemaz negatavo, lai gan tiek piedāvāti.   Vakariņas paēstas, nākamās dienas plani izrunāti, darbi sadalīti, beidzot varam doties pie miera un kārtīgi atpūsties.

Advertisements

2 thoughts on “#Kirgizstānas piedzīvojums 2.daļa (4-6.diena)

Atbildēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s