Dienvidamerika – Bolīvija – Kāpiens 6km augstumā un Nāves ceļš ar velo

Atskaite par pēdējā nedēlā sadarīto Bolīvijā.

10.12.2012

Esmu atgriezies La Paz, visa diena pagāja gatavojoties rītdienas kāpienam kalnā, sagādāju sev vilnas cepuri, cimdus, daudz šokolādes un zāles augstuma slimībai.

11.12.2012

9:00 no rīta kāpjam minibusā (es, anglis, vācietis un kanādietis) un dodamies uz bāzes nometni, pa ceļam vēl iegādājamies coca lapas (palīdzot augstuma pārvarēšanai), kas atrodas 4700 metru augstumā. Pārģērbjamies un dodamies uz ledāju, kas atrodas 4900 metru augstumā, trenēties kā pareizi kāpt kalnā ar dzelkšņiem un leduscirtni. Kāpšana pa vertikālu sienu prasa loti daudz spēka, katra nepārdomāta kustība atņem loti daudz enerģijas. Pirms tumsas dodamies atpakaļ uz bāzes nometni un vakaru pavadām spēlējot kārtis (Penalty – gida iecienītākā kāršu spēle).

Raksta turpinājums  _>_>_>_>_>_>_>_>_>

12.12.2012

Pēc brokastīm bija paredzēts kāpt uz augsto nometni, bet tā kā lija lietus, šo plānu nācās atlikt uz pusdienlaiku. Augstā nometne atrodas 5150 metru augstumā, bet kāpiens ar somām, kas pilnas ar ekipējumu, prasa divas ar pus stundas. Laika apstākli nav tie labākie, migla aizsedz skatienu uz kalniem.

Pēcpusdienā atkal spēlējam kārtis, jo nav ko citu darīt, pēc pusdienām ap pulksten 17:00 dodamies gulēt, lai pusnaktī celtos, paēstu brokastis un dotos ceļā.

Bildes bija tik daudz un iespaidīgas, ka publicēšu visas, lai var kārtīgi izbaudīt gata kāpienu – 11-13.12.2012 Huayna Potosi

13.12.2012

Pulksten 1:00 sākas kāpiens Huayna Potosi (http://en.wikipedia.org/wiki/Huayna_Potos%C3%AD), esam saģērbušies silti, man divas bikses kājās, trīs džemperi un virsjaka. Uz diviem kāpējiem viens gids, visi trīs esam sasieti vienā virvē (gids, kanādietis un es). Vienā rokā virve otrā leduscirtnis uz pleca soma ar 1.5 litri ūdens, šokolādēm, coca lapām un zālēm augstuma slimībai. Kāpšana rit loti lēni, kur stāvāks solis nav lielāks par pus pēdu, kur līdzenāks var likt pēdu pie pēdas vai nedaudz vairāk. 5 stundās ir jāuzkāpj līdz virsotnei, tādēļ  pauzes ir ik pa stundai, 5-10 minūtes lai atgūtu elpu, apēstu kaut ko un padzertos. Pa cēlam nācās lēkt pāri 1 metru platai aizai, izmantot leduscirtni, lai uzrāptos stāvākās vietās.

Naktī laika apstākli bija loti labi, skaidras debesis, bez neviena mākoņa, bet tuvojoties rītam un virsotnei, laika apstākli pasliktinājās, parādījās vējš un mākoni, kas aizsedza skatienu. Ap 6:00 no rīta, beidzot sasniedzam virsotni 6088 metri un mazu mirkli mākoni pavērās un varēja redzēt saullēktu. Kaut vai neredzot apkārtējos kalnus, gandarījums lielisks, bet ilgi neuzkavējamies virsotnē, gids steidzina. Jākāpj lejā pirms saule nav sākusi kausēt sniegu, lavīnu draudu dēl. Tā nu devāmies atpakaļ otrādā secībā (es, kanādietis un gids), lejā iet ir vieglāk, bet tā kā daudz spēka tika patērēts kāpjot augšup, lejā ejot ķeras kājas. Lai saīsinātu lejupceļu vienu gabalu šļūcām uz dibeniem (daudz ātrāk un vieglāk). 2 stundas un esam atpakaļ augstajā nometnē, spēka palicis pavisam maz. Sakrāmējam somas un dodamies uz bāzes nometni, kur paēdam pusdienas un dodamies atpakaļ uz La Paz.

ImageImage

14.12.2012

No rīta kāpju businā lai īstenoto apņemšanos, nobraukt ar riteni pa ¨Nāves ceļu¨ (http://en.wikipedia.org/wiki/Yungas_Road), pulksten 9:00 sākam braucienu, līst lietus un pirmajās 10 minūtēs esmu jau cauri slapjš. Iesākumā pa asfaltētu ceļu lejup pa kalnu, lai pierastu pie riteņa un bremzēšanas, bet bremzēt nesanāca diez ko daudz! Lai turētu līdzi gidam bremzes nevar aiztikt! Pēc trennina dodamies uz īsto ¨Nāves ceļu¨ īsa instruktāža un sākam braucienu. Ceļš līkumains un vietām diezgan šaurs, pa ceļam braucam zem ūdenskritumiem un šķērsojam upes. Pats brauciens bija adrenalīna pilns, jo ātrums un ceļa apstākli padarīja riteni grūti vadāmu (vietām dubli un daudz dažāda izmēra akmeņu). Pēc brauciena bija sajūta ka gribas atkal 🙂

Arī šeit bildes stāsta vairāk un Gatis ar tām nav skopojies – 14.12.2012 – Nāves ceļš Bolīvijā ar velo (Death road)

ImageImageImageImageImageImage

15.12.2012

Nesteidzīgs rīts, neliela atpūta pēc pēdējo dienu aktivitātēm. Pēcpusdienā autobuss uz Copacabana (http://en.wikipedia.org/wiki/Copacabana,_Bolivia), lai apskatītu Titicaca ezeru.

ImageImage

16.12.2012

No rīta kuģīts, ar laiku neveicas visu laiku līst, pēc 2.5 stundām esmu Isla de la Luna (http://en.wikipedia.org/wiki/Isla_de_la_Luna) viena stunda salas apskatei, tad atkal 1 stunda uz kuģīša līdz nonākam līdz Isla del Sol (http://en.wikipedia.org/wiki/Isla_del_Sol) te pavadām 2 stundas un dodamies atpakaļ uz Copacabana. Pamatīgi nosalis vakarā kāpju autobusā, lai dotos uz Arequipa, Peru.

Tagad sākšu iepazīt Peru 🙂

Veiksmi,

Gatis

Advertisements

2 thoughts on “Dienvidamerika – Bolīvija – Kāpiens 6km augstumā un Nāves ceļš ar velo

1. Wow, cik forši! Gatīt, man prieks, ka Tev arī sniegs kaut kad ap Ziemīšiem bijis! 🙂 Mums te ir pa pilno… tev jau 4 mēneši DDienvidamerikā – kāds ir rezumē? Vai esi tuvāk tam, ko meklē?