Dienvidamerika – 15 dienas Paragvajā

Nu jau esmu Bolivija, beidzot esmu dabūjis hosteli, kur ir ari dators 🙂

07.11.2012 ierados Ciudad del Este, kur ielas pilnas ar tirgotajiem un automašīnām. Sameklēju lētāko pieejamo Hoteli 90000 PYG (prusaks istabā nāk komplektā), jo Hosteļu šeit nav un vakaru pavadīju hotelī. Tā kā pilsēta ir iepirkšanās centrs Brazīliešiem, tad neko citu te nav iespējams darīt kā tikai apmeklēt veiklus.

08.11.2012 no rīta devos uz autoostu, lai dotos uz Encarnacion, pēc 5 stundu brauciena esmu nonācis galapunktā, salīdzinājumā ar Ciudad del Este daudz mazāka un mierīgāka pilsēta. Hotelis arī lētāks 50000 PYG (un nav prusaku). Vakaru pavadīju internetsalonā, lai augšupielādētu Brazīlijas bildes, internets lēns 0.54 Mbps.
09.11.2012 noskaidroju kādas ir iespējas iegādāties lietotu motociklu, cena 1000000 līdz 1200000 PYG par mocīti ar mazu motoru, bet reģistrācijas process gan sarežģīts. Līgums, tad notārs kas apliecina parakstus, tad valsts iestāde, kas izsniedz reģistrācijas apliecību un to ir iespējams izdarīt tikai Asuncion. Tādēļ daudzi vietējie brukā bez motociklu un automašīnu reģistrācijas numuriem.
Process sarežģīts un kukuļus policistiem negribas maksāt kā arī robežu nav iespējams šķērsot, tad no šīs idejas attiecos. Atlikušo dienas dalu pavadīju pilsētas pludmalē 🙂

Turpinājums _>_>_>_>_>_>_>_>_>_

ImageImage
10.11.2012 no rīta devos apskatīt Guarani kultūras mantojumu uz ciemu San Cosme, kas ir bijis Guarani astronomijas centrs. Pēcpusdiena pagāja lai nokļūtu uz Santa Rosa (ciemu izvēlējos bez konkrēta mērķa, tikai no atrašanās vietas kartē) un tā bija pirmā reize kad pārliecinājos ka karte ko dabūju tūrisma informācijas birojā ir neprecīza. Vakarā iedzēru alu ar diviem policistiem vienu no Argentīnas un otru no Paragvajas.

11.11.2012 gribēju apskatīt kaut ko no dabas un devos uz La Rosada kur atrodas nacionālais parks Ybycui. Izrādās ka autobusi uz turieni neiet, bet viens mani izveda tuvu manam galamērķim. 3 km un esmu nonācis La Rosada, kā izrādās tas nav ciems kā kartē bija atzīmēts. Kamēr nonācu līdz  ieejai parkā pulkstens jau 16:00, no sarga uzzināju ka tuvumā nav ne hoteļu ne citu nakstmītnu. Būs jānakšno zem klajas debess, noskaidroju ka vienā no 5 mājām kas ir tuvumā (tas pat nav ciems) ir veikals. Nopirku kaut ko ēdamu un ūdeni un devos uz kempinga vietu kas ir 2 km no ieejas parkā. Īss līkums pa parku, jo tur ir tikai divas takas un ilgāk par 2 stundām tur nav ko darīt, un gatavojos nakšņošanai. Atradu nojumi un izklāju savu matraci un gulmmaisu. 20:00 ir pilnīga tumsa, bet ārā ir +25, gulammaisā nav iespējams gulēt, jo ir karsts, bet bez tā odi kož. Kā arī iestājoties tumsai sprīdi lielas vardes vai krupji nelika mieru. Tā kā šādos apstākļos nevarēju gulēt sakravāju mantiņas un devos atpakal uz ieeju parkā kur bija solinš (vismaz uz zemes nav jāgul), uz kura tad arī pavadīju nakti.

ImageImageImage

12.11.2012 pēc nozēlojami pavaditās nakts uz solina cēlos 5:30 lai ar pirmo sauli dotos civilizācijas virzienā. Kad biju gājis kādu stundu neredzot nevienu mašīnu tikai motociklus, viens no tiem apstājās un piedāvāja mani pavest kādu gabalu. Tad atkal kādas 15 minūtes ar kājām un apstājās nākamais mocīts kas mani aizveda uz Ybycui, kur sagaidīju autobusu kas dodas uz Asuncion.
Nonācis pilsētā, taisnā celā devos sameklēt hoteli, pēcpusdienā ar pilsētas autobusu aizbraucu uz pilsētas centru. Autobusā ir iespējas iegādāties visdaźādākās lietas, jo ik pa brīdim kāds tirgonis iekāpj autobusā, bet starppilsētu autobusos galvenokārt pārdod kaut ko ēdamu vai dzeramu.

13.11.2012 atradu hostu Luis, nedēlu esmu pavadījis Paragvajā, bet viņš ir pirmais paragvajietis kas runā angliski. Kopā ar Luisu meklēju informāciju ko varētu apskatīt un kā tur nokļūt. Bet visa diena tiek pavadīta nesteidzīgā atmosfērā dzerot Tererē un sarunājoties.
14.11.2012 No rīta kopā ar Luisu devāmies apskatīt iespējas iegādāties telti, jo mans nākamais mērkis ir Rancho Laguna Blanca kur ir iespējas gulēt teltī (negribu vairāk tik noźelojamas naktis). Nopirku telti par 100000 PYG divvietīga, bet viegla un viekārša. Pēcpusdienā aizbraucām uz tuvumā esošo ezeru un bez termosa ar Tererē paragvajietis no mājas neiziet!
24:00 autobuss uz Santa Rosa del Aquaray

15.11.2012 no rīta 5:30 biju nonācis pilsētā, sagaidīju kad paliek gaiśs lai dotos meklēt celu kas ved uz Rancho Laguna Blanca. Pēc kādas stundas biju uz īstā ceĺa un sāku stopēt, pirmā mašīna apstājās – pikaps, solīja aizvest tuvu manam galamērḱim. Bet kad pikaps apstājās, kāpu ārā no kravas kastes un jautāju vadītājam kurā virzienā ir Laguna Blanca un vinš rāda uz celu pa kuru tikokā braucām lai eju atpakal lidz galvenajam celam uz tad pa kreisi. Neko darit dodos atpakaļ, bet pa celam nostopēju motociklu kas mani aizved lidz galvenajam celam. Kad esmu nonācis atpakaļ uz īstā cela, nostopoju to pašu pikapu kas mani bija aizvedis nepareizi. Pie nākamās apstāšanās atkal jautāju kurā virzienā ir Rancho Laguna Blanca, vins an rāda lai eju tikai taisni un pēc stundas gājiena beidzot esmu nonācis līdz galamērkim.
Daudz saules, silts un dzidrs ūdens, pelde un saulošanās, Bet lai nopirktu kaut ko pusdienām jādodas atpakal uz ciemu kur mani izlaida. Pusdienas paēdu ciemā, nav isti ko izvēlēties, jo ir tikai viens veikals kur ir iespējams paēst uz vietas un pārtikas ko būtu iespējams nopirkt līdzinemšanai – nav!
Naktī telti bakstīja sauvalas zirgi, kas bija iekluvuši kempinga teritorijā, neveicas ar gulēšanas apstākliem.

ImageImage

16.11.2012 visu dienu pavadiju ezera krastā vai ēnā, kempinga vietā ir pieejams Wi-Fi.
Naktī telti, atkal nav iespējams gulēt (esmu nocepinājis muguru).

17.11.2012 modinātās 6:00 no rīta, sapakoju mantas un dodos uz celu lai mēginātu nokert kādu automašinu. Kad nonācu līdz galvenajam celam un noskaidroju ka autobuss iet pec 1 stundas sāku iet Santa Rosa virzienā, bet pa celam apstājās pikaps un piedāvāja mani aizvest. Nonācis pilsetā noskaidroju ka autobuss un Concepcion ir pēc divām ar puss stundām, sēdēju ēnā un gaidīju to, jo saulē loti karsts. Ap 16:00 kad esmu nonācis Concepcion ir viskarstākais dienas laiks un termometrs rāda +37 grādus. Sameklēju hoteli un vakaru pavadu istabā ar kondicionieri.

18.11.2012 no rita atradu internetsalonu ar kur strādā skype lai nosvinētu Latvijas dzimšanasdienu kopā ar draugiem, bet pēcpusdienā sākās negaiss un visu atlikušo dienu pavadiju hoteli.

19.11.2012 no rita 5:30 autobuss uz Vallemi, cerēju tur nokert krvas kugi kas iet atpakal uz Concepcion. Ja kartē ir uzzimēts cels starp šim pilsētām, tad tas nenozīmē, ka autobuss pa to brauks. 9 stundas autobusā un esmu upes krastā Brazīlijas pusē, izrādās ka autobuss nebrauc pa tuvāko celu, kas ir 185 km, bet brauc 450 km caur pilsētu Bella Vista. Kāpju laivā kas pārved upes otrā krastā kur gaida autobuss kas pēc 1 stunds ir Vallemi.
Devos uz ostu lai noskidrotu kad ir tuvākais kugis, pa upi uz augšu pēc 2 dienām uz leju pēc 5 dienām.
Ciemā kur nav ko darīt un nav ko redzēt negribēju pavadīt 2 dienas lai aizbrauktu uz tādu pat ciemu.

ImageImage
20.11.2012 negribas 10 stundas pavadīt autobusā, tādēļ devos meklēt tuvāko celu kas ved uz Concepcion, pēc 2 stundu mēģinājuma atrast 4×4 auto kas brauktu uz Concepcion atmetu cerības un devos uz autobusu.
Kad ierados Concepcion autobuss uz Filadelfia pirms 5 minūtēm bija aizgājis un nākamais ir tikai 7:00 no rīta.
21.11.2012 pēc 6 stundām autobusā ar plastmasas krēsliem ierodos Fildelfia, nenormāls karstums +42 grādi, noskaidroju ka no šis pilsētas nav iespējas aizbraukt uz Bolīviju ir jādodas uz ciemu Mariscal Estigarri.
Ciemā ir imigrācijas departaments, kas ir 320 km no robežas, bet tā ir vieta kur iegūt zīmogu par izbraukšanu no valsts. Tā kā imigrācijas departamentā esmu 16:30, bet autobuss ir tikai 3:00 pa nakti, darbinieki man piedāvā palikt pa nakti vienā istabinā. Samaksu neprasa bet vakarā man viniem jāuzsauc alus.
Tad nu vakaru pavadīju imigrācijas departamentā dzerot alu un ēdot asado. Ap pusnakti uzradās kompānija Argentīnietis un Kanādiešu pāris, tad nu kopīgi gaidījām autobusu.

ImageImageImage
22.11.2012 autobuss ir ap 4:00 un sākās celš uz Bolīviju. Robežas skersosana nav vienkarša, jo kādu brīdi pirms robežas ir militārās policijas postenis kas pārbauda pases, tad uz robežas pārbauda somas, bet ne visiem. Esmu Bolīvijā kādu gabalu pēc robežas autobuss apstājas un visi pasažieri dodas rādīt pases, tad vēl pēc kāda brīža ir imigrācijas departaments kur sanemu zīmogu par ierašanos Bolīvijā, pēc brīža kārtējā pasu pārbaude. Kad esam braukuši kādas divas stundas atkal policija kas pārbauda visu somas. Likās ka viss jau ir galā, bet nē kārtējā policijas pārbaude, bet šoreiz policistam nepatika ka mans un Argentīnieša vārds nav sarakstā (jo biļetes pirkām autobusā ciemā Mariscal Estigarri nevis Asuncion), panēma musu pases un sākās skaidrošanās process. Labi ka mans jauniegūtais draugs veda sarunu procesu, atteiktdamies maksāt kukuli. Tad nu pēc 1 stundas atguvām pases un devāmies uz Santa Cruz.

Pirmā diena Bolīvijā ar piedzīvojumiem … nezinu kā būs tālāk …