Iecavas tilta Ozolniekos rekonstrukcijas izmaksas

Tad nu beidzot visiem Jelgavniekiem, kas ikdienā brauc uz Rīgu būs iespēja atkal pēc gandrīz gada pārtraukuma izmanot Ozolnieku-Dalbe ceļu, ko sakarā ar tilta pār Iecavas upi  remontu nebija iespējams izmantot 345 dienas. Oficiālā atklāšana paredzēta 2.jūlijā 14:00.

Šis raksts nebūs par to, kā var vienu mazu tiltiņu taisīt veselu gadu, vai kāpēc to nevarēja darīt kopā ar tā paša ceļa rekonstrukciju, kas notika vēl pirms gada un arī risinājās vairākus mēnešus, vai arī kāpēc viens tilts maksā 1,3 miljonus LVL.

Bet raksts ir veltīts tam, ka tas tilts mums, Jelgavas un visiem pārējiem iedzīvotājiem, izmaksāja vēl par pusmiljonu vairāk.

Un to visu aprēķināt ir ļoti elementāri, zinot sekojošos mainīgos:

  • Braucot pa apvedceļu gar Ozolnieku dīķi līdz pagriezienam uz Brankām pēc Google kartes sanāk tieši 1,3 km līkums salīdzinot, ja mēs brauktu taisni pāri tiltam un Skuju pārbrauktuvei.
    Nemaz nerunājot par līkumu 3,4 km,  ja izmanto Loka maģistrāli un Jelgavā iebrauc  caur RAF
  • Vidēji dienā maršutā Jelgava-Rīga pārvietojas 20 000 automašīnas
  • Vidēji automašīnas patērē 8 litrus uz 100km
  • Un 95 degvielas cena šobrīd ir 0,727 LVL

Saliekot kopā šos vienkāršos mainīgos mēs iegūstam šādu izteiksmi

1,3 km x 20’000 auto x 8l/100km x 0,727 LVL/l x 345 dienas = 521 695,20 LVL

Un tā ir summa, ko mēs nelietderīgi esam sadedzinājuši savos auto gada garumā, kamēr viena brigāde būvēja 64 metrus garo tiltu pār Iecavas upi.

Advertisements

One thought on “Iecavas tilta Ozolniekos rekonstrukcijas izmaksas

  1. Vēl aizmirsi aprēķināt zaudēto laiku – jo šāda līkuma un apļa izbraukšana caur ozolniekiem paņem apmēram papildus 3 minūtes. Vidēji vienā auto pieņemam, ka brauc 2 pasažieri, un ja pareizi sapratu, tad skaitlis 20 000 auto ir kopā (turp/atpakaļ). Tātad 3x2x20000x365/60 = 730 000 cilvēkstundas zaudēta laika. Ja pārvēršam tās apmēram vidēja darbinieka algā (4 lvl/h bruto) = teorētiskie zaudējumi 2.9mlj latu. Teorētiski tāpēc, ka ne jau 3 minūtes vēlāk ierodies darbā vai ātrāk izbrauc no tā, bet cieš brīvais laiks. Un vienam Rīgas darbiniekam 6 minūtes dienā x 250 darba dienas gadā / 60 = 25 h jeb zaudēta vesela diennakts no dzīves 🙂
    To ņemot vērā, ir saprotams, kāpēc populāri citviet ir maksas ceļi, kas parasti ir ātrākas maģistrāles vai taisnākie posmi (piemēram, tuneļi)

Atbildēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s